Vild med Gastronomi

Vild med Gastronomi er lig med fuld fokus!

Skolestart: Søndag d. 4. aug. 2024

Du får her en enestående mulighed for at arbejde med det gastronomiske område, uanset om du vil være kok, konditor, bruge det som indgang til SOSU- uddannelserne eller bare ønsker at blive klædt på til at lave god mad og klare dig selv.

Du arbejder kreativt i køkkenet med at lave alt fra sund og spændende hverdagsmad til festmad, udenlandsk mad og mad til mange mennesker. Du lærer at planlægge og sammensætte menuer og anrette maden, så den ser lækker og indbydende ud. Så hvis du arbejder på at blive den nye Jamie Oliver og er vild med gastronomi, er det her det sker. Herudover går vi i dybden med råvarekendskab, kvalitet, ernæring og sundhed.

Du får i løbet af året mulighed for at være kok i din egen restaurant med gæster, ligesom du gennemgår et 3-dages hygiejnekursus.

Udover gastronomi området stifter du også bekendtskab med projektundervisning indenfor samfundsfag, privatøkonomi, kommunikation, pædagogik og psykologi og bliver således bekendt med en arbejdsform der bruges i mange ungdomsuddannelser, ligesom du bliver klar til at flytte hjemmefra.

I løbet af ugen har du også flere valgfag, hvor du kan vælge imellem glas, tegning, akrylmaling, dans, førstehjælp, psykologi, syning, design & indretning mv. ligesom du også har idræt og fællestimer på skemaet.  -  Læs mere om valgfag her.....

På tværs af holdene deltager du desuden i kanotur, projektuger, musical, praktik- og uddannelses uger, bliveweekender, morgensange, fredagscafeer og aftenarrangementer.

Forløbet indeholder: