Velkomstbrev før Skolestart

Vinding, den 19. maj 2021

Kære kommende elev
Du er tilmeldt skolen fra den 1. august 2021 – 18. juni 2022. Vi glæder os til at se dig på skolen søndag den
20. juni til opstartsdagen. Nærmere information kommer i maj måned.

Allerede nu vil vi fortælle lidt om, hvad du skal medbringe, når du ankommer. Det kan være praktisk at
medbringe disse ting ved ankomsten, da du måske ved den lejlighed er i bil.

Du skal bruge sengetøj (tynd rullemadras 90x200cm, dyne, hovedpude og linned), bøjler, vaskepulver,
håndklæder, forklæde og lidt til at hygge med på værelset, såsom plakater, blomster og andet, evt.
musikinstrumenter. Desuden får du brug for bade- og sportstøj, sko til såvel inde- som udebrug og evt.
løbesko.

Du skal medbringe din cykel og cykelhjelm, da du dels får brug for den i forbindelse med fællesaktiviteter,
dels vil den være praktisk at have med, hvis du skal handle ind eller ned til Vejle. Du behøver ikke
medbringe kaffemaskine og elkedel, da der er tekøkken på elevgangene, men en tallerken og bestik samt et
krus til te eller kaffe på værelserne vil være en god ide.

Til selve undervisningen skal du bruge en bærbar pc, et usb-stik, kort forlængerledning, penalhus,
lommeregner Texas TI 30. Skemaer og årsplaner ligger klar ved skolestart.

Året byder på flere emnedage og emneuger, hvor der desuden bliver brug for sovepose, liggeunderlag,
gummistøvler, regntøj, drikkedunk (vandflaske med skruelåg) og lommelygte.

Vi opfordrer alle elever til at anskaffe sig et rejsekort, og sørge for der altid er penge på kortet, da
rejsekortet er det billigste alternativ til kontantbetaling i busserne i Vejle og skal bruges når eleverne skal i
praktik. Har eleven brug for at komme til læge eller lign. i Vejle, sker det for egen regning, ligesom
smertestillende tabletter, samt anden medicin, man fra tid til anden kan få brug for, skal medbringes.

Vedrørende betaling
Betaling af opholdet sker månedsvis forud og forfalder den 5. i måneden. Stats- og elevstøtte udbetales til
skolen og fratrækkes skolebetalingen. Til bøger og materialer indbetales 2.550 kr. Der kan dog blive tale om
ekstra udgifter, hvis man er meget produktiv. Til dækning af ture, ekskursioner samt studietur indbetales
3.900 kr. Beløbene opkræves sammen med skolepengene og er en del af opholdet. Der bliver opkrævet
200 kr. for nøgledepositum i rate 1, dette vil blive returneret sammen med opholds depositummet hvis
nøglen afleveres til kontoret ved afrejse. Der vil blive sendt opgørelse med information til brug for
betalingen, hvis du ikke allerede har modtaget den.

Der er efterårsferie i uge 42 og vinterferie i uge 7 – men se i øvrigt kalender, som uddeles til eleverne ved
skolens start, omkring specielle dage i årets løb. Vær specielt opmærksom på ”blive” weekender, hvor vi
forventer, at alle elever er på skolen.

Vi vil gerne gøre dig opmærksom på, at såfremt du får støttetimer i et eller flere fag på din nuværende skole
og ønsker at få det hos os, skal du meddele os dette samt sørge for, at vi hurtigst mulig får en udtalelse fra
Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, der viser dine behov.

Med venlig hilsen

Skolen for Gastronomi, Musik og Design

info

Højskolevej 9
7100 Vejle

Tlf 75 85 80 12
Fax 75 85 80 60

KONTAKT

links

Skolens kontor har åbent mandag til fredag fra kl. 9.00 til kl.15.00 for ekspedition.
Vagtlæreren kan træffes på tlf. 42944901 fra kl. 17.00 (kun vedrørende nuværende elever)
homeenvelopelinkcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram